W poowie lat 90tych rzd australijski zainicjowa program promowania w spoeczestwie wiedzy i kompetencji zwizanych z nowymi technologiami informatycznymi. Nadano mu nonie brzmicy tytu "Cerative Nation" - Twrcze spoeczesto".
Jak niektrzy dziennikarze uszczypliwie komentuj, bye to kolejna, jedna z wielu akcja majca pokaza, e rzdzcy krajem s ludmi wiatymi, doceniajcymi znaczenie nowoczesnych technologii, a moe i nawet, e si na tym znaj. Bez wzgldu na komentarze, jednym z jego efektw, jakby ubocznym, ale wanym, byo powstanie innowacyjnej firmy konsultingowej oferujcej specjalistyczne usugi w zakresie testowania jakoci technicznej i uytkowej (usability studies) produktw technicznych, gwnie informatycznych.
Zlokalizowana w Melbourne firma nosi nazw Access testing Ltd, www.accesstesting.com, ktra oddaje jej gwn ide i misj - testowanie rnych aspektw dostpnoci produktw technicznych. Nie chodzi tu od dostpno w sensie handlowym, ale o to jak produkt, jego cechy i funkcjonalno stanowi o dostpnoci uytkowej produktu dla klienta. Okazuje si, e testowanie jest faktycznie nieodzown faz rozwoju produktu rzeczywicie uytecznego i akceptowanego przez uytkownikw.
Czy sprawa dotyczy tylko technologii informacyjnych i techniki? Z pewnoci nie ! Wedug liderw firmy Access Testing , koncepcja testowania nie ogranicza si tylko do techniki - nawet marketing jest obszarem swego rodzaju testowaniem idei i pomysw. W wiecie tysicy konkurujcych ze sob informacji trudno jest budowa marketing wiarygodny, oparty na dajcych si wytumaczy faktach. Nie przez przypadek wic Access testing nawizuje do terminologii bada konsumenckich, nazywajc sw ideologi i flagow metodologi Consumer Decision Insgiht - CDI ( w do dosownym tumaczeniu, metodologia wgldu w proces podejmowania decyzji konsumenckich). CDI pomaga zrozumie jak ludzie reaguj na to wszystko co dociera do nich drog wizualn, a wic praktycznie wikszo informacji.
Wyjtkowo CDI i usug firmy Access testing na rynku australijskim polega na silnym zwizaniu z technologi eyetrackingu. Z pomoc danych eyetrackingowych eksperci Accessa skutecznie doradzaj klientom w bardzo rnych dziedzinach, testujc efektywno wizualn komunikacji marketingowej, uyteczno ukadw biur i sklepw, aplikacje softwarowe, maszyny do gier czy oznakowania drg i nawigacji w budynkach. Dziki zastosowaniu nowatorskich technologii, pomagajcych obiektywnie zbada zachowania uytkownika, Access skutecznie testuje jako uytkow aplikacji, zastpujc tradycyjne zgadywanie i domylanie si faktw, samymi faktami. W ten sposb duo skuteczniej bada systemy e-learningowe, intranety korporacyjne. czc eyetracking z analityk webow doradza w budowaniu efektywnych stron WEBowych i caych przedsiwzi e-commerce.
W ubiegorocznym rankingu Deloitte Technology Fast 50, obejmujcym najbardziej dynamicznie rozwijajce si firmy technologiczne w Australii, Access Testing uplasowao si w rodku stawki Jeeli doda do tego, e wielu z klientw Access Testing to firmy spord 100 najszybciej rozwijajcych si ( wg rankingu australijskiego tygodnika Business Review Weekly), to jasnym si staje jak innowacyjne technologie i oryginalne portfolio usug bd przekaday si na wymierne sukcesy firmy.