Funkcja, forma, technologia.
Uyteczno ma kluczowe znacznie w przypadku stron internetowych oraz aplikacji. Bez wzgldu na to czy mylimy o uytecznoci jako funkcji komunikacji marketingowej czy procesu interakcji z aplikacj. Uyteczno pozwala w lepszy sposób dotrze z informacj do uytkownika oraz podnie jego poziom zadowolenia z kontaktu ze stron. Gówne korzyci z przeprowadzenia audytu uytecznoci to:
- Wiksza skuteczno przekazu marketingowego
- Lepsza dostpno oferty
- Latwiejsze i bardziej intuicyjne korzystanie z aplikacji (e-commerce, e-banking)
- Mniejszy wskanik uczieczki ze strony
- Oszczdzenie czasu zarówno klientów jak i prawcowników twojej firmy
Model komplementarny.
W projektach uytecznoci korzystamy z komplementarnego modelu bada. Bazuje on na wzajemnym uzupenianiu si trzech róznych perspektyw badawczych:
- Eksperckiej, polegajcej na ocenie i rozwuju uytecznoci przez zespó ekspercki
- Deklaratywnej, bazujcej na wywiadach z uytkownikami strony w trakcie badania
- Pomiarowej, zawierajcej badania eyetrackingowe wraz ze ciek poruszania si po serwisie
Dziki takiemu ujciu celu badawczego, otrzymujemy kompletne i caociowe spojrzenie na problem co przekada si na optymaln efektywno oceny uytecznoci. W zalenoci od budetów moliwe jest równie wykonywanie jedynie poszczególnych bada skadowych. Z racji swojej specyfiki relatywnie najtaszym i najbardziej efektywnym narzdziem badawczym jest eyetracking.