home    mapa strony    praca  
  Home
  COGAIN - Szersza dostÄ™pność eyetrackingu
  Badania preferencji emocjonalnych
  Xerox - produkty Å‚atwiejsze w użyciu.
  Access testing - testy decyzji konsumenckich
  Poezja czy proza. Eyetrackingowy obraz czytania.
  Eyetracking wspomaga osoby niepeÅ‚nosprawne
  Jacob Nielsen orÄ™downikiem eyetrackingu
  Eyetracking i marketing behawioralny
  Ludzkie przyzwyczajenia inspiracjÄ… Microsoftu
  TheDenverChannel.com - audyt serwisu
  Eyetracking w Australii
  Enquiro i Eyetools dla Google - zÅ‚oty trójkÄ…t
  Poynter Eyetrack - nowe badani designu prasowego
  Nowy model matematyczny do systemów ET
Kontakt
formularz kontaktowy
office@eyetracking.pl
   
+22 428 23 85
+22 203 40 99
   
Eyetracking Sp. z o.o.
  ul. Krolowej Aldony 6 / 3
  03-928 Warszawa
zobacz na mapie
   
 
  
Home > Aktualności ze świata > Badania preferencji emocjonalnych

Badania preferencji emocjonalnych

Kierujcy zespoem naukowcw dr D.Isaacowitz, psycholog z amerykaskiego uniwersytetu Brandeis, Waltham, stan Massachusetts, wyjania, i to, w jaki sposb osoby w starszym wieku przetwarzaj informacj, wpywa na utrzymywanie przez nie rwnowagi emocjonalnej i dobrego samopoczucie. Koncentracja na wraeniach pozytywach i unikanie negatywnych jest bardzo wana okresie dowiadczania ogranicze wasnych moliwoci.

 

Przedmiotem wspomnianego badania byy preferencje postrzegania emocji uwidaczniajcych si w wyrazie twarzy. W badaniu porwnywano grupy osb modych (18-37 lat) oraz osb starszych (57-84). Kady z uczestnikw siedzia przed monitorem, na ktrym wywietlano  zestawione parami obrazy twarzy. W kadej z prezentowanych 150 par obrazw wystpowaa zawsze twarz z neutralnym wyrazem oraz twarz wyraajca jedn z nastpujcych emocji : zadowolenie, zo, smutek i lk. Obrazy umieszczano w losowo wybieranych miejscach ekranu tak, e uczestnik nie mg przewidzie, gdzie na ekranie pojawi si twarz. Kadorazowe spojrzenie w kierunku jednego z obrazw interpretowano zatem jako wyraz wyboru lub odrzucania emocji reprezentowanych przez dany obraz. W celu obiektywnego obiektywnego  stwierdzenie, jak przemieszcza si po ekranie wzrok uczestnika i na ktr z twarzy padao spojrzenie, zastosowano eyetracker.


Wyniki badania wskazuj, e osoby starsze maj tendencj do spogldania na twarze wyraajce zadowolenie, a unikaj wyraajcych zo. Natomiast ludzie modsi wykazywali tylko jedn tendencj - wyranie czciej kierowali wzrok na twarze zdradzajce lk, ni na twarze "neutralne". Autorzy doniesienia sami zastrzegaj si, i zbyt maa liczebno grup oraz brak danych na tematu profilu osobowoci uczestnikw nie pozwala na uoglnianie wynikw.

 

Podzielajc powysze zastrzeenia warto jednak zwrci uwag na inny aspekt badania. Jest ono kolejnym przykadem wanego zastosowania eyetrackingu. Chodzi o badania, w ktrych przedmiotem zainteresowania jest preferencja wyboru albo, przeciwnie, tendencja do unikania,  okrelonych symboli, skojarze , obrazw (np. etykiet, opakowa, logo itp.).  Zalet wczenia eyetrackingu w podobnych sytuacjach badawczych jest moliwo pozyskania danych wynikajcych ze spontanicznych reakcji wzrokowych respondentw, a nie tylko z ich ewentualnych deklaracji sownych.

 

zobacz rdo





 
Jeżeli chcesz otrzymywać najnowsze informacje z branży badań eyetrackingowych oraz nowości w ofercie firmy zapisz się na nasz newsletter.

  
  zapisz
(c)2005-2007 Eyetracking Sp. z o.o.                             home    webmaster    mapa strony    praca