|
Technika targetowania behaviorlanego polega na kierowaniu reklamy do odbiorcy na podstawie analizy jego wczeniejszych zachowa w Internecie. Jeeli na podstawie trackingu stron odwiedzanych przez anonimowego internaut i ogldanych przez niego bannerw wiadomo, e interesuje si np. ksikami science-fiction, produktami dla kotw oraz telefonami komrkowymi, to cakiem sensownym jest wysanie do niego pop-upa z reklam nowego pokarmu dla maych kociakw, podczas, gdy przeglda stron nowoci wydawnicze science-fiction. Poprzez umieszczenie reklamy w zupenie nieoczekiwanym otoczeniu, w kontekcie innej kategorii produktowej, wykorzystuje si efekt niespodzianki i atwiejszego przycignicia uwagi.
W przeprowadzonych pilotaowych badaniach eyetrackingowych porwnano skuteczno przycigania uwagi wzrokowej internauty w w dwch sytuacjach, tzn ogoszenie byo prezentowane tradycyjnie, tzn na stronie i w kontekcie zgodnym z kategori produktu oraz gdy prezentowano je w kontekcie nieoczekiwanym, zgodnie z zasadami marketingu behawioralnego.
Okazao si, e behavioralnie dopsaowane ogoszenia zyskay 17% wicej uwagi wzrokowej (eyetrackingowo zmierzone liczba spojrze i czas ogldania) ni ogoszenia kontekstowe, tzn zgodne z kontekstem.
Dziki eyetrackingowi stwierdzono rwnie, e skuteczno przycigania uwagi przy kolejnych ekspozycjach dopasowanych behawioralnie jest nawet o 54% wiksza od kontekstowych. Obie firmy planuj przeprowadzenie bada na szersz skal.
|
|