W po³owie lat 90tych rz±d australijski zainicjowa³ program promowania w spo³eczeñstwie wiedzy i kompetencji zwi±zanych z nowymi technologiami informatycznymi. Nadano mu no¶nie brzmi±cy tytu³ "Cerative Nation" - Twórcze spo³eczeñsto".
Jak niektórzy dziennikarze uszczypliwie komentuj±, by³e to kolejna, jedna z wielu akcja maj±ca pokazaæ, ¿e rz±dz±cy krajem s± lud¼mi ¶wiat³ymi, doceniaj±cymi znaczenie nowoczesnych technologii, a mo¿e i nawet, ¿e siê na tym znaj±. Bez wzglêdu na komentarze, jednym z jego efektów, jakby ubocznym, ale wa¿nym, by³o powstanie innowacyjnej firmy konsultingowej oferuj±cej specjalistyczne us³ugi w zakresie testowania jako¶ci technicznej i u¿ytkowej (usability studies) produktów technicznych, g³ównie informatycznych.
Zlokalizowana w Melbourne firma nosi nazwê Access testing Ltd, www.accesstesting.com, która oddaje jej g³ówn± ideê i misjê - testowanie ró¿nych aspektów dostêpno¶ci produktów technicznych. Nie chodzi tu od dostêpno¶æ w sensie handlowym, ale o to jak produkt, jego cechy i funkcjonalno¶æ stanowi± o dostêpno¶ci u¿ytkowej produktu dla klienta. Okazuje siê, ¿e testowanie jest faktycznie nieodzown± faz± rozwoju produktu rzeczywi¶cie u¿ytecznego i akceptowanego przez u¿ytkowników.
Czy sprawa dotyczy tylko technologii informacyjnych i techniki? Z pewno¶ci± nie ! Wed³ug liderów firmy Access Testing , koncepcja testowania nie ogranicza siê tylko do techniki - nawet marketing jest obszarem swego rodzaju testowaniem idei i pomys³ów. W ¶wiecie tysiêcy konkuruj±cych ze sob± informacji trudno jest budowaæ marketing wiarygodny, oparty na daj±cych siê wyt³umaczyæ faktach. Nie przez przypadek wiêc Access testing nawi±zuje do terminologii badañ konsumenckich, nazywaj±c sw± ideologiê i flagow± metodologiê Consumer Decision Insgiht - CDI ( w do¶æ dos³ownym t³umaczeniu, metodologia wgl±du w proces podejmowania decyzji konsumenckich). CDI pomaga zrozumieæ jak ludzie reaguj± na to wszystko co dociera do nich drog± wizualn±, a wiêc praktycznie wiêkszo¶æ informacji.
Wyj±tkowo¶æ CDI i us³ug firmy Access testing na rynku australijskim polega na silnym zwi±zaniu z technologi± eyetrackingu. Z pomoc± danych eyetrackingowych eksperci Accessa skutecznie doradzaj± klientom w bardzo ró¿nych dziedzinach, testuj±c efektywno¶æ wizualn± komunikacji marketingowej, u¿yteczno¶æ uk³adów biur i sklepów, aplikacje softwarowe, maszyny do gier czy oznakowania dróg i nawigacji w budynkach. Dziêki zastosowaniu nowatorskich technologii, pomagaj±cych obiektywnie zbadaæ zachowania u¿ytkownika, Access skutecznie testuje jako¶æ u¿ytkow± aplikacji, zastêpuj±c tradycyjne zgadywanie i domy¶lanie siê faktów, samymi faktami. W ten sposób du¿o skuteczniej bada systemy e-learningowe, intranety korporacyjne. £±cz±c eyetracking z analityk± webow± doradza w budowaniu efektywnych stron WEBowych i ca³ych przedsiêwziêæ e-commerce.
W ubieg³orocznym rankingu Deloitte Technology Fast 50, obejmuj±cym najbardziej dynamicznie rozwijaj±ce siê firmy technologiczne w Australii, Access Testing uplasowa³o siê w ¶rodku stawki Je¿eli dodaæ do tego, ¿e wielu z klientów Access Testing to firmy spo¶ród 100 najszybciej rozwijaj±cych siê ( wg rankingu australijskiego tygodnika Business Review Weekly), to jasnym siê staje jak innowacyjne technologie i oryginalne portfolio us³ug bêd± przek³ada³y siê na wymierne sukcesy firmy.