home    mapa strony    praca  
  Home
  COGAIN - Szersza dostÄ™pność eyetrackingu
  Badania preferencji emocjonalnych
  Xerox - produkty Å‚atwiejsze w użyciu.
  Access testing - testy decyzji konsumenckich
  Poezja czy proza. Eyetrackingowy obraz czytania.
  Eyetracking wspomaga osoby niepeÅ‚nosprawne
  Jacob Nielsen orÄ™downikiem eyetrackingu
  Eyetracking i marketing behawioralny
  Ludzkie przyzwyczajenia inspiracjÄ… Microsoftu
  TheDenverChannel.com - audyt serwisu
  Eyetracking w Australii
  Enquiro i Eyetools dla Google - zÅ‚oty trójkÄ…t
  Poynter Eyetrack - nowe badani designu prasowego
  Nowy model matematyczny do systemów ET
Kontakt
formularz kontaktowy
office@eyetracking.pl
   
+22 428 23 85
+22 203 40 99
   
Eyetracking Sp. z o.o.
  ul. Krolowej Aldony 6 / 3
  03-928 Warszawa
zobacz na mapie
   
 
  
Home > Aktualności ze świata > Eyetracking i marketing behawioralny

Eyetracking i marketing behawioralny
Technika targetowania behaviorlanego polega na kierowaniu reklamy do odbiorcy na podstawie analizy jego wczeniejszych zachowa w Internecie. Jeeli na podstawie trackingu stron odwiedzanych przez anonimowego internaut i ogldanych przez niego bannerw wiadomo, e interesuje si np. ksikami science-fiction, produktami dla kotw oraz telefonami komrkowymi, to cakiem sensownym jest wysanie do niego pop-upa z reklam nowego pokarmu dla maych kociakw, podczas, gdy przeglda stron nowoci wydawnicze science-fiction. Poprzez umieszczenie reklamy w zupenie nieoczekiwanym otoczeniu, w kontekcie innej kategorii produktowej, wykorzystuje si efekt niespodzianki i atwiejszego przycignicia uwagi.

W przeprowadzonych pilotaowych badaniach eyetrackingowych porwnano skuteczno przycigania uwagi wzrokowej internauty w w dwch sytuacjach, tzn ogoszenie byo prezentowane tradycyjnie, tzn na stronie i w kontekcie zgodnym z kategori produktu oraz gdy prezentowano je w kontekcie nieoczekiwanym, zgodnie z zasadami marketingu behawioralnego.

Okazao si, e behavioralnie dopsaowane ogoszenia zyskay 17% wicej uwagi wzrokowej (eyetrackingowo zmierzone liczba spojrze i czas ogldania) ni ogoszenia kontekstowe, tzn zgodne z kontekstem.

Dziki eyetrackingowi stwierdzono rwnie, e skuteczno przycigania uwagi przy kolejnych ekspozycjach dopasowanych behawioralnie jest nawet o 54% wiksza od kontekstowych. Obie firmy planuj przeprowadzenie bada na szersz skal.




 
Jeżeli chcesz otrzymywać najnowsze informacje z branży badań eyetrackingowych oraz nowości w ofercie firmy zapisz się na nasz newsletter.

  
  zapisz
(c)2005-2007 Eyetracking Sp. z o.o.                             home    webmaster    mapa strony    praca