|
Kto zna wczeniejsze pogldy Nielsena moe by zaskoczony zmian jego nastawienia do nowych technik badawczych, wrcz metamorfoz pogldw. Wraenie jest tym silniejsze im lepiej pamita si jego niemal programowy artyku sprzt "Discount Usability Engineering", w ktrym przekonywa czytelnikw jak mona uprawia badania uytecznoci w sposb tani "discount usability", tylko przy uycia owka, papieru i stopera.
Bardzo trafnie t sytuacj komentuje woski designer i ekspert usability Leandro Agro, na swojej stronie LEANDER.COM, w doniesieniu, pod nieco prowokacyjnym tytuem "Anche Jakob Nielsen passa all’Eye-tracking" (Rwnie Jakob Nielsen przechodzi na Eyetracking"). Zmian pogldw Nielsena nazywa "ma rewolucj", twierdzc, e wymylona przez Nielsena metoda "discount usability" ju nie istnieje, "gra skoczona" ("Discount Usability GAME OVER").
W serwisach powiconych WEB usability, mona spotka zdjcia Nielsena, na tle robicych due wraenie kolorowych slajdw (tzw heat maps), prezentujcego wyniki najnowszych bada usabaility z zastosowaniem eyetrackingu. Swoich zwolennikw i fanw, Jacob Nielsen zaprasza w 2006 roku na seminaria powicone eyetrackingowi i usability, do Nowego Yorku, San Fracisco, Londynu czy Sydney.
|
|