|
Kto zna wcze¶niejsze pogl±dy Nielsena mo¿e byæ zaskoczony zmian± jego nastawienia do nowych technik badawczych, wrêcz metamorfoz± pogl±dów. Wra¿enie jest tym silniejsze im lepiej pamiêta siê jego niemal programowy artyku³ sprzêt "Discount Usability Engineering", w którym przekonywa³ czytelników jak mo¿na uprawiaæ badania u¿yteczno¶ci w sposób tani "discount usability", tylko przy u¿ycia o³ówka, papieru i stopera.
Bardzo trafnie tê sytuacjê komentuje w³oski designer i ekspert usability Leandro Agro, na swojej stronie LEANDER.COM, w doniesieniu, pod nieco prowokacyjnym tytu³em "Anche Jakob Nielsen passa all’Eye-tracking" (Równie¿ Jakob Nielsen przechodzi na Eyetracking"). Zmianê pogl±dów Nielsena nazywa "ma³± rewolucj±", twierdz±c, ¿e wymy¶lona przez Nielsena metoda "discount usability" ju¿ nie istnieje, "gra skoñczona" ("Discount Usability GAME OVER").
W serwisach po¶wiêconych WEB usability, mo¿na spotkaæ zdjêcia Nielsena, na tle robi±cych du¿e wra¿enie kolorowych slajdów (tzw heat maps), prezentuj±cego wyniki najnowszych badañ usabaility z zastosowaniem eyetrackingu. Swoich zwolenników i fanów, Jacob Nielsen zaprasza w 2006 roku na seminaria po¶wiêcone eyetrackingowi i usability, do Nowego Yorku, San Fracisco, Londynu czy Sydney.
|
|