Wywiady s badaniami deklaratywnymi, jakociowymi, na ich podstawie uzytkujemy od respondentów biorcych udzia w badaniu, informacje na temat realizowanego przez nich scenariusza badawczego. S one uzupenieniem bada eyetrackingowych i stosuje si je zarówno przy projektach intrakcji jak równie podczas oceny kreacji reklamowych lub opakowa. W zalenoci od specyfiki projektu stosujemy indywidualne wywiady pogebione (IDI), lub grupowe wywiady zogniskowane (FGI).
Wywiad Indywidualny (IDI)
Jest to badania kadcy gowny nacisk na uzyskiwanie informacji podczas indywidualnej rozmowy z badanym. Gówna warto badania polega na swobodzie wypowiedzi respondenta. Moderator tak kieruje przebiegiem rozmowy aby uzyska wszelkie istotne z punktu widzenia celu badwczego informacje. Ten typ badanid dostarcza przede wszystkim informacj na temat ware oraz stosunku badanego do przedmiotu bada.
Grupa Focusowa (FGI)
Badanie prowadzone z udziaem moderatora na próbie maksymalnie 8 osób, pozwala uzyska od uytkowników informacje na temat obecnej funkcjonalnoci serwisu lub odbioru kreacji. Dodatkowo, co wane uytkownicy bd proszeni o sugestie bd oczekiwania zwizane z jak najlepsz w ich pojciu funkcjonalnoci serwisu. Przebieg dyskusji jest moderowany na podstawie scenariusza, dziki czemu na forum grupy poruszane s wszystkie kluczowe kwestie.
Wyniki bada
Podstawowe wyniki bada obejmuj rarpot oraz materiay audio/video z przebiegu badania. W przypadku kiedy badania deklaratywne stanowi uzupenienie bada eyetrackingowych lub/i eksperckich, s one czci caociowego rarpotu poszerzeonego o wnioski powstajce na styku wyników zastosowania kilku - uzupeniajcych si metod badawczych.