Wywiady FGI / IDI

Wywiady s± badaniami deklaratywnymi, jako¶ciowymi, na ich podstawie uzytkujemy od respondentów bior±cych udzia³ w badaniu, informacje na temat realizowanego przez nich scenariusza badawczego. S± one uzupe³nieniem badañ eyetrackingowych i stosuje siê je zarówno przy projektach intrakcji jak równie¿ podczas oceny kreacji reklamowych lub opakowañ. W zale¿no¶ci od specyfiki projektu stosujemy indywidualne wywiady pog³ebione (IDI), lub grupowe wywiady zogniskowane (FGI).


Wywiad Indywidualny (IDI)

Jest to badania k³ad±cy g³owny nacisk na uzyskiwanie informacji podczas indywidualnej rozmowy z badanym. G³ówna warto¶æ badania polega na swobodzie wypowiedzi respondenta. Moderator tak kieruje przebiegiem rozmowy aby uzyskaæ wszelkie istotne z punktu widzenia celu badwczego informacje. Ten typ badanid dostarcza przede wszystkim informacj na temat war¿eñ oraz stosunku badanego do przedmiotu badañ.


Grupa Focusowa (FGI)

Badanie prowadzone z udzia³em moderatora na próbie maksymalnie 8 osób, pozwala uzyskaæ od u¿ytkowników informacje na temat obecnej funkcjonalno¶ci serwisu lub odbioru kreacji. Dodatkowo, co wa¿ne u¿ytkownicy bêd± proszeni o sugestie b±d¼ oczekiwania zwi±zane z jak najlepsz± w ich pojêciu funkcjonalno¶ci± serwisu. Przebieg dyskusji jest moderowany na podstawie scenariusza, dziêki czemu na forum grupy poruszane s± wszystkie kluczowe kwestie.


Wyniki badañ

Podstawowe wyniki badañ obejmuj± rarpot oraz materia³y audio/video z przebiegu badania. W przypadku kiedy badania deklaratywne stanowi± uzupe³nienie badañ eyetrackingowych lub/i eksperckich, s± one czê¶ci± ca³o¶ciowego rarpotu poszerze¿onego o wnioski powstaj±ce na styku wyników zastosowania kilku - uzupe³niaj±cych siê metod badawczych.