Aktualności ze świata
 
COGAIN - ambitny, 5letni projekt, finansowany przez Komisję Europejską w ramach programów IST ( Technologie Społeczeństwa Informacyjnego) i tzw 6 Programu Ramowego ma na celu uczynić ET technologią bardziej dostępną.
Za pomocą eyetrackingu stwierdzono, że uwagę osób starszych przyciągają twarze uśmiechnięte i zadowolone. Według naukowców, skupienie się na pozytywnych stronach rzeczywistości umożliwia ludziom starszym w utrzymaniu równowagi emocjonalnej i dobrego samopoczucia
Obecnie, łatwość użycia produktu, to nie jakiś modnie brzmiący frazes: klienci potrzebują produktywnych urządzeń i nie chcą tracić czasu przy kopiarkach lub drukarkach, których obsługa jest niejasna. W firmie Xerox, badania użyteczności stosuje się od dawna, jednak prawdziwe ożywienie, nastąpiło dopiero kilka lat temu , gdy do metod badania zachowania użytkowników włączono zdalne monitorowanie i eyetracking.
Wyjątkowość CDI i usług firmy Access testing na rynku australijskim polega na silnym związaniu z technologią eyetrackingu. Z pomocą danych eyetrackingowych eksperci Accessa skutecznie doradzają klientom w bardzo różnych dziedzinach, testując efektywność wizualną komunikacji marketingowej, użyteczność układów biur i sklepów, aplikacje softwarowe, maszyny do gier czy oznakowania dróg i nawigacji w budynkach.
Pomimo upływu lat temat jest ciągle aktualny, a różne jego aspekty są na nowo podejmowane przez uczonych. Czy za pomocą eyetrackingu można odróżnić czytanie poezji od czytania prozy? Takie pytanie postawili sobie badacze ze szkockich uniwersytetów St. Andrews i Dundee.
Wiele osób, które doświadczają trudności w komunikowaniu się z otoczeniem z powodu zaburzeń mowy lub dysfunkcji narządów ruchu, dzięki postępowi technologii eyetrackingowej może już dziś porozumiewać się ze światem za pomocą komputera sterowanego wzrokiem, jak np. Słynny fizyk angielski prof. Stephen Hawkins. Kolejne kroki w tym kierunku są od kilku lat podjęto ramach Europejskiego projektu COGAIN.
Jacob Nielsen światowej sławy guru dziedzinie jakości użytkowej projektów internetowych, o kilku miesięcy intensywnie propaguje zastosowanie eyetrackingu w badaniach użyteczności (WEB usability studies). Jak sam twierdzi, dla menedżerów odpowiedzialnych za jakość użytkową produktów interaktywnych nadszedł dobry czas – pojawiła się metoda, której od dawna potrzebowali.
W ubiegłym miesiącu Firma Tacoda specjalizująca się marketingu behavioralnym i Next Century Media oferująca badania eyetrackingowe przeprowadziły wspólne badania.