Przyzjazne urzdzenia.
Ergonomia czyli atwo i intuicyjno uycia jest jedn z kluczowych cech z punktu widzenia wyboru produktu przez klienta. Z uwagi na coraz bardziej zoone interfejsy oraz coraz wieksze moliwo funkcjonalne urzdze, czytelne i intuicyjne zaprojektowanie interakcji decyduje o stosunku uytkownika do produktu. Badania eyetrackingowe w ergonomi stosuje si np. w badanich:
- Telefonów komórkowych
- Tablic rozdzielczych samochodów
- Kokpitów kabin samolotów
- Paneli sterowania w przemyle
- Urzdze AGD
- Ergonomi stanowiska pracy
Jak wyglda badanie.
Badanie przeprowadzane jest na bazie scenariuszy zawierajcych najwaniejsze czynnoci wynikajce z uywania danego urzdzenia. Badanie prowdzone jest eyetrackerem stacjonarnym lub mobilnym w przypadku jeeli uycie badaniego urzdzenia wie sie z przemieszczaniem i swobod ruchu badanego. Wnioski z badania ocene stanu ergonomii urzdzenia oraz uwagi i zalecenia majce na celu podniesienie wartoci uytkowej. Dowiesz si midzyinnymi:
- Jakie elementy rozpraszay uwage badanego
- Jakie których elementów i dlaczego nie móg on znale
- Czy elementy byy czytelne
- Czy ich uycie i zachowanie byo zgodne z przewidywaniami
- Czy elementy byy w miejscach w których badany sie tego oczekiwa