|
|
|
Zastosowania
|
|
|
|
|
ZARZ¡DZANIE KETEGORI¡
- zastosowanie przy projektach category management, dla firm producenckich (prowadzenie brandu, postrzeganie marki, rozpoznawalno¶æ promocji)
- sterowanie nawigacj± klienta w sklepie.
- sprawdzanie organizacja hali handlowej pod katem:
makro nawigacji - dotarcie klienta do danego dzia³u lub sekcji
- mikronawigacji - poruszanie siê klienta w obrêbie dzia³u, dotarcie do pó³ki z kategoria produktów
- rozlokowanie materia³ów reklamowych. (projekty dla wielkopowierzchniowych sklepów)
- rozk³ad sekcji towarowych i dzia³ów produktowych w przestrzeni handlowej
- zarz±dzanie stref± kasy, uk³ad towarów na pó³kach w pobli¿u kasy
- "Productplamement" na pó³kach, layout w obrêbie pó³ki, uk³ad etykiet i markerów
- analiza przygotowanych stoisk wstawienniczych pod wêglem postrzegani marki, logo
REKLAMA TRADYCYJNA
- ogl±danie graficznej reklamy prasowej
- czytanie og³oszeñ prasowych
- analiza wykorzystania powierzchni og³oszeñ i reklamy prasowej
- zauwa¿alno¶æ plakatów ma³opowierzchniowych przy ró¿nych warunkach ogl±dania :
- w urzêdach i instytucjach ogólnie dostêpnych
- ¶rodkach komunikacji miejskiej i kolejowej
- centrach handlowych
- pretesty reklamy zewnêtrznej dla agencji reklamowych i zleceniodawców w warunkach studyjnych i w warunkach rzeczywistych.
- reklama zewnêtrzna wielkoformatowa (billboardy)
- ocena przydatno¶ci miejsca i lokalizacji tablicy billboardowej
- ocena percepcji tre¶ci plakatu w konkretnych lokalizacjach.
- testy przewagi billboardów animowanych i przewijanych nad tradycyjnymi.
REKLAMA ONLINE
- pretesty kreacji dla agencji interaktywnych i dla zlecaj±cych
- detekcja ukrytych b³êdów koncepcji kreacji
- spostrzegalno¶æ bannerów reklamowych w Internecie
- badania rywalizacji reklam ró¿nych reklamodawców w tym samym medium
- sposób postrzegania prezentacji sprzeda¿owych
- analiza skuteczno¶ci komunikacyjnej reklam o wysokim stopniu animacji
- w aplikacjach ecommerce:
- wykrywanie b³êdnego i myl±cego nazewnictwa,
- wykrywanie z³ego umiejscowienia istotnych informacji lub elementów nawigacji
- wskazywanie zbyt d³ugich tekstów, których nikt nigdy nie czyta
- w kampaniach e-malinowych, sprawdzenie zdolno¶ci zdodbycia uwagi odbiorcy w krytycznym czasie pierwszych 5 sekund.
ERGONOMIA Z£O¯ONYCH SYSTEMÓW INFORMATYCZNO-TECHNICZNYCH
- Ergonomia i przetwarzanie przez cz³owieka informacji i podejmowania decyzji krytycznych na stanowiskach
- zarz±dzania i sterowania produkcj± przemys³ow±
- dyspozytorskich w energetyce, gazownictwie, ochronie ¶rodowiska
- kontroli lotów
- w centrach dowodzenia w wojsku, policji i strazy po¿arnej
- Badania tolerancji kierowców i pilotów na przeci±¿enie informacj± i stresem
- ergonomia rozmieszczania przyrz±dów kontrolno-pomiarowych i wska¼ników w:
- kabinach kierowców i operatorów pojazdów roboczych
- kokpitach lotniczych
- tablicach synoptycznych
- pulpitach sterowniczych
- Detekcja i alarmowanie o stanach przemêczenia i usypiania operatora na podstawie cech ruchliwo¶ci ga³ek ocznych i powiek..
INTERAKCJA Cz³owiek - Komputer (Human Komputer Interaction - HCI)
- testowanie jako¶ci ergonomicznej i u¿ytkowej programów komputerowych ogólnego zastosowania
- jako¶æ interfejsów u¿ytkownika w szerokodostêpnych aplikacjach i urz±dzeniach interaktywnych typu :
- bankomaty
- elektroniczne, terminale informacyjne
- automaty do sprzeda¿y towarów
- telefony komórkowe z aplikacjami mobilnymi
- elektroniczne urz±dzenia wspomagaj±ce zarz±dzenie informacj± osobist± (PIM, PDA)
- optymalizacja systemów wizualizacji danych w intranetach korporacyjnych, systemach CRM i aplikacjach do zarz±dzania przedsiêbiorstwem w czasie rzeczywistym
- analiza przystosowania systemów e-lerningowych do potrzeb i mo¿liwo¶ci ucz±cych siê.
- wspó³praca z producentami oprogramowania na etapie projektowania i wdra¿ania projektów informatycznych
SYSTEMY ZARZ¡DZANIA INFORMACJ¡
- postrzegalno¶æ znaków drogowych
- dostêpno¶æ informacji turystycznej przy drogach
- wykrywanie stanów nat³oku informacji i przeci±¿enia uwagi odbiorcy
- rywalizacja systemów informacji uprzywilejowanej (dot. bezpieczeñstwa) z systemami informacji komercyjnej.
- ocena komunikatywno¶ci oznakowania i instrukcji ewakuacji z miejsc publicznych (lotniska , dworce, urzêdy, sklepy, hotele) w sytuacjach kryzysowych .
- testy dostêpno¶ci wizualnej informacji przy ograniczeniu widoczno¶ci przez czynniki naturalne lub wynikaj±ce z sytuacji kryzysowej:
- nadmiar i braku o¶wietlenia naturalnego lub sztucznego
- przy ró¿nym stopniu ograniczenia naturalnej prze¼roczysto¶ci powietrza przez czynniki w rodzaju mg³y deszczu lub zadymienia
ZASTOSOWANIA Z ZAKRESU MEDYCYNY, PSYCHOLOGII PRACY
- testy ruchliwo¶ci ga³ek ocznych w diagnostyce i ocenie postêpów leczenia chorób neurologicznych, psychiatrycznych i okulistycznych
- ocena behawioralna efektów terapii zachowawczej , farmakologicznej lub operacyjnej wadi wzroku lub wad uk³adu okoruchowego (zez, oczopl±s)
- kszta³towanie prawid³owego sposobu ogl±dania obrazów ultrasonograficznych i rentgenowskich w procesie kszta³cenia lekarzy specjalistów radiologów
- testowanie szybko¶ci reakcji okulomotorycznej oraz stabilno¶ci fiksacji oka jako wska¼ników przydatno¶ci do wykonywania okre¶lonych zawodów, np. pracownika ochrony, kierowcy itp.
- urz±dzenia sterowiania otoczeniem za pomoc± wzroku dla osób niepe³nosprawnych
EDUKACJA , SPORT, ROZRYWKA
- ilo¶ciowa ocena zmian w procesu czytania na pod wp³ywem
- podnoszenie sprawno¶ci zawodników w sportach wymagaj±cych precyzyjnej koordynacji wzrokowo-ruchowej np. golf, baseball.
- sprawdzenie sterowalno¶ci w interaktywnych grach komputerowych.
ZASTOSOWANIA WOJSKOWE I SPECJALNE
- badanie jako¶ci u¿ytkowej i ergonomii kokpitów pojazdów bojowych
- sterowanie urz±dzeniami bojowymi przy pomocy ruchów oczu - systemy naprowadzaj±ce
- ergonomia pulpitów sterowniczych
- u¿yteczno¶c aplikacji zarz±dzania polem walki
- podnoszenie sprawno¶ci w precyzyjnej koordynacji wzrokowo-ruchowej np.
|
|
|
|
|
|
|
|