Zastosowania
ZARZ¡DZANIE KETEGORI¡
  • zastosowanie przy projektach category management, dla firm producenckich (prowadzenie brandu, postrzeganie marki, rozpoznawalno¶æ promocji)
  • sterowanie nawigacj± klienta w sklepie.
  • sprawdzanie organizacja hali handlowej pod katem:
      makro nawigacji - dotarcie klienta do danego dzia³u lub sekcji
    • mikronawigacji - poruszanie siê klienta w obrêbie dzia³u, dotarcie do pó³ki z kategoria produktów
    • rozlokowanie materia³ów reklamowych. (projekty dla wielkopowierzchniowych sklepów)
    • rozk³ad sekcji towarowych i dzia³ów produktowych w przestrzeni handlowej
    • zarz±dzanie stref± kasy, uk³ad towarów na pó³kach w pobli¿u kasy
    • "Productplamement" na pó³kach, layout w obrêbie pó³ki, uk³ad etykiet i markerów
  • analiza przygotowanych stoisk wstawienniczych pod wêglem postrzegani marki, logo

REKLAMA TRADYCYJNA
  • ogl±danie graficznej reklamy prasowej
  • czytanie og³oszeñ prasowych
  • analiza wykorzystania powierzchni og³oszeñ i reklamy prasowej
  • zauwa¿alno¶æ plakatów ma³opowierzchniowych przy ró¿nych warunkach ogl±dania :
  • w urzêdach i instytucjach ogólnie dostêpnych
  • ¶rodkach komunikacji miejskiej i kolejowej
  • centrach handlowych
  • pretesty reklamy zewnêtrznej dla agencji reklamowych i zleceniodawców w warunkach studyjnych i w warunkach rzeczywistych.
  • reklama zewnêtrzna wielkoformatowa (billboardy)
    • ocena przydatno¶ci miejsca i lokalizacji tablicy billboardowej
    • ocena percepcji tre¶ci plakatu w konkretnych lokalizacjach.
    • testy przewagi billboardów animowanych i przewijanych nad tradycyjnymi.

REKLAMA ONLINE
  • pretesty kreacji dla agencji interaktywnych i dla zlecaj±cych
  • detekcja ukrytych b³êdów koncepcji kreacji
  • spostrzegalno¶æ bannerów reklamowych w Internecie
  • badania rywalizacji reklam ró¿nych reklamodawców w tym samym medium
  • sposób postrzegania prezentacji sprzeda¿owych
  • analiza skuteczno¶ci komunikacyjnej reklam o wysokim stopniu animacji
  • w aplikacjach ecommerce:
    • wykrywanie b³êdnego i myl±cego nazewnictwa,
    • wykrywanie z³ego umiejscowienia istotnych informacji lub elementów nawigacji
    • wskazywanie zbyt d³ugich tekstów, których nikt nigdy nie czyta
    • w kampaniach e-malinowych, sprawdzenie zdolno¶ci zdodbycia uwagi odbiorcy w krytycznym czasie pierwszych 5 sekund.

ERGONOMIA Z£O¯ONYCH SYSTEMÓW INFORMATYCZNO-TECHNICZNYCH
  • Ergonomia i przetwarzanie przez cz³owieka informacji i podejmowania decyzji krytycznych na stanowiskach
    • zarz±dzania i sterowania produkcj± przemys³ow±
    • dyspozytorskich w energetyce, gazownictwie, ochronie ¶rodowiska
    • kontroli lotów
    • w centrach dowodzenia w wojsku, policji i strazy po¿arnej
  • Badania tolerancji kierowców i pilotów na przeci±¿enie informacj± i stresem
  • ergonomia rozmieszczania przyrz±dów kontrolno-pomiarowych i wska¼ników w:
    • kabinach kierowców i operatorów pojazdów roboczych
    • kokpitach lotniczych
    • tablicach synoptycznych
    • pulpitach sterowniczych
  • Detekcja i alarmowanie o stanach przemêczenia i usypiania operatora na podstawie cech ruchliwo¶ci ga³ek ocznych i powiek..

INTERAKCJA Cz³owiek - Komputer (Human Komputer Interaction - HCI)
  • testowanie jako¶ci ergonomicznej i u¿ytkowej programów komputerowych ogólnego zastosowania
  • jako¶æ interfejsów u¿ytkownika w szerokodostêpnych aplikacjach i urz±dzeniach interaktywnych typu :
    • bankomaty
    • elektroniczne, terminale informacyjne
    • automaty do sprzeda¿y towarów
    • telefony komórkowe z aplikacjami mobilnymi
    • elektroniczne urz±dzenia wspomagaj±ce zarz±dzenie informacj± osobist± (PIM, PDA)
  • optymalizacja systemów wizualizacji danych w intranetach korporacyjnych, systemach CRM i aplikacjach do zarz±dzania przedsiêbiorstwem w czasie rzeczywistym
  • analiza przystosowania systemów e-lerningowych do potrzeb i mo¿liwo¶ci ucz±cych siê.
  • wspó³praca z producentami oprogramowania na etapie projektowania i wdra¿ania projektów informatycznych

SYSTEMY ZARZ¡DZANIA INFORMACJ¡
  • postrzegalno¶æ znaków drogowych
  • dostêpno¶æ informacji turystycznej przy drogach
  • wykrywanie stanów nat³oku informacji i przeci±¿enia uwagi odbiorcy
  • rywalizacja systemów informacji uprzywilejowanej (dot. bezpieczeñstwa) z systemami informacji komercyjnej.
  • ocena komunikatywno¶ci oznakowania i instrukcji ewakuacji z miejsc publicznych (lotniska , dworce, urzêdy, sklepy, hotele) w sytuacjach kryzysowych .
  • testy dostêpno¶ci wizualnej informacji przy ograniczeniu widoczno¶ci przez czynniki naturalne lub wynikaj±ce z sytuacji kryzysowej:
    • nadmiar i braku o¶wietlenia naturalnego lub sztucznego
    • przy ró¿nym stopniu ograniczenia naturalnej prze¼roczysto¶ci powietrza przez czynniki w rodzaju mg³y deszczu lub zadymienia

ZASTOSOWANIA Z ZAKRESU MEDYCYNY, PSYCHOLOGII PRACY
  • testy ruchliwo¶ci ga³ek ocznych w diagnostyce i ocenie postêpów leczenia chorób neurologicznych, psychiatrycznych i okulistycznych
  • ocena behawioralna efektów terapii zachowawczej , farmakologicznej lub operacyjnej wadi wzroku lub wad uk³adu okoruchowego (zez, oczopl±s)
  • kszta³towanie prawid³owego sposobu ogl±dania obrazów ultrasonograficznych i rentgenowskich w procesie kszta³cenia lekarzy specjalistów radiologów
  • testowanie szybko¶ci reakcji okulomotorycznej oraz stabilno¶ci fiksacji oka jako wska¼ników przydatno¶ci do wykonywania okre¶lonych zawodów, np. pracownika ochrony, kierowcy itp.
  • urz±dzenia sterowiania otoczeniem za pomoc± wzroku dla osób niepe³nosprawnych

EDUKACJA , SPORT, ROZRYWKA
  • ilo¶ciowa ocena zmian w procesu czytania na pod wp³ywem
    • terapii
    • kursów czytania
  • podnoszenie sprawno¶ci zawodników w sportach wymagaj±cych precyzyjnej koordynacji wzrokowo-ruchowej np. golf, baseball.
  • sprawdzenie sterowalno¶ci w interaktywnych grach komputerowych.

 

ZASTOSOWANIA WOJSKOWE I SPECJALNE 

  • badanie jako¶ci u¿ytkowej i ergonomii kokpitów pojazdów bojowych
  • sterowanie urz±dzeniami bojowymi przy pomocy ruchów oczu - systemy naprowadzaj±ce
  • ergonomia pulpitów sterowniczych
  • u¿yteczno¶c aplikacji zarz±dzania polem walki
  • podnoszenie sprawno¶ci w precyzyjnej koordynacji wzrokowo-ruchowej np.