Badanie behawioralne

Przygotowanie badañ

Lista zadañ testowych jest ustalana wspólnie z klientem. Zadania powinny dotyczyæ najwa¿niejszych funkcjonalno¶ci, ale te¿ nie trwaæ zbyt d³ugo, aby badani nie byli zmêczeni i zdezorientowani.

  • Rekrutacja badanych nastêpuje wed³ug wytycznych klienta
  • Przygotowanie materia³ów do badania (makiety, prototypy) - w przypadku testowanie pr

Przebieg badañ

Podczas testów w laboratorium, które zapewnia naturalne jednakowe dla wszystkich warunki, osoba badana wykonuje kolejne zadania. Interakcja badanego z poduktem jest nagrywana- zarówno operacje typu klikniêcia, przewijanie, korzystanie z funkcjonalno¶ci, jak i mimika i komentarze osoby badanej.
Po zakoñczeniu sesji, która nie powinna przekroczyæ godziny (¶rednio 5-7 zadañ), prosimy osobê badan± o ocenê:

  • wygody u¿ytkowania
  • estetyki
  • satysfakcji z korzystania

Analiza Danych

Analiza wyników nastêpuje na podstawie nagranego materia³u i obserwacji w trakcie badania. Analiza obejmuje:

  • Dane ilo¶ciowe - z programów rejestruj±cych aktywno¶æ badanego na ekranie (kroki, b³êdy, klikniêcia itp.)
  • Dane jako¶ciowe - komentarze, opis zachowañ, emocje badanego, dane recypacyjne, notatki badacza

Wyniki

Wynikiem badañ i analizy jest raport z badañ, który obejmuje:

  • Szczegó³owe wskazania b³êdów w produkcie
  • Rekomendacje poprawek w postaci wytycznych projektowych
  • Dane ilo¶ciowe wskazuj±ce na wydajno¶æ, efektywno¶æ i satysfakcjê z korzystania z produktu

Raport z badañ przekazywany jest w postaci:
  • Czytelnej prezentacji multimedialnej
  • Warsztatów projektowych u klienta
  • Raportu w formacie Common Industry Format wg normy ISO (na ¿yczenie klienta)
  • Na ¿yczenie klienta organizujemy dodatkowe warszaty projektowe, pomagaj±ce wdro¿yæ poprawki )