Przyzjazne urz±dzenia.
Ergonomia czyli ³atwo¶æ i intuicyjno¶æ u¿ycia jest jedn± z kluczowych cech z punktu widzenia wyboru produktu przez klienta. Z uwagi na coraz bardziej z³o¿one interfejsy oraz coraz wieksze mo¿liwo¶æ funkcjonalne urz±dzeñ, czytelne i intuicyjne zaprojektowanie interakcji decyduje o stosunku u¿ytkownika do produktu. Badania eyetrackingowe w ergonomi stosuje siê np. w badanich:
- Telefonów komórkowych
- Tablic rozdzielczych samochodów
- Kokpitów kabin samolotów
- Paneli sterowania w przemy¶le
- Urz±dzeñ AGD
- Ergonomi stanowiska pracy
Jak wygl±da badanie.
Badanie przeprowadzane jest na bazie scenariuszy zawieraj±cych najwa¿niejsze czynno¶ci wynikaj±ce z u¿ywania danego urz±dzenia. Badanie prowdzone jest eyetrackerem stacjonarnym lub mobilnym w przypadku je¿eli u¿ycie badaniego urz±dzenia wi±¿e sie z przemieszczaniem i swobod± ruchu badanego. Wnioski z badania ocene stanu ergonomii urz±dzenia oraz uwagi i zalecenia maj±ce na celu podniesienie warto¶ci u¿ytkowej. Dowiesz siê miêdzyinnymi:
- Jakie elementy rozprasza³y uwage badanego
- Jakie których elementów i dlaczego nie móg³ on znale¼æ
- Czy elementy by³y czytelne
- Czy ich u¿ycie i zachowanie by³o zgodne z przewidywaniami
- Czy elementy by³y w miejscach w których badany sie tego oczekiwa³