Funkcja, forma, technologia.
U¿yteczno¶æ ma kluczowe znacznie w przypadku stron internetowych oraz aplikacji. Bez wzglêdu na to czy my¶limy o u¿yteczno¶ci jako funkcji komunikacji marketingowej czy procesu interakcji z aplikacj±. U¿yteczno¶æ pozwala w lepszy sposób dotrzeæ z informacj± do u¿ytkownika oraz podnie¶æ jego poziom zadowolenia z kontaktu ze stron±. G³ówne korzy¶ci z przeprowadzenia audytu u¿yteczno¶ci to:
- Wiêksza skuteczno¶æ przekazu marketingowego
- Lepsza dostêpno¶æ oferty
- Latwiejsze i bardziej intuicyjne korzystanie z aplikacji (e-commerce, e-banking)
- Mniejszy wska¼nik uczieczki ze strony
- Oszczêdzenie czasu zarówno klientów jak i prawcowników twojej firmy
Model komplementarny.
W projektach u¿yteczno¶ci korzystamy z komplementarnego modelu badañ. Bazuje on na wzajemnym uzupe³nianiu siê trzech róznych perspektyw badawczych:
- Eksperckiej, polegaj±cej na ocenie i rozwuju u¿yteczno¶ci przez zespó³ ekspercki
- Deklaratywnej, bazuj±cej na wywiadach z u¿ytkownikami strony w trakcie badania
- Pomiarowej, zawieraj±cej badania eyetrackingowe wraz ze ¶cie¿k± poruszania siê po serwisie
Dziêki takiemu ujêciu celu badawczego, otrzymujemy kompletne i ca³o¶ciowe spojrzenie na problem co przek³ada siê na optymaln± efektywno¶æ oceny u¿yteczno¶ci. W zale¿no¶ci od bud¿etów mo¿liwe jest równie¿ wykonywanie jedynie poszczególnych badañ sk³adowych. Z racji swojej specyfiki relatywnie najtañszym i najbardziej efektywnym narzêdziem badawczym jest eyetracking.